Foglalkozások


Kezdő hatha jóga

Kezdő jógázóként még nehézséget okozhat a gyakorlatok elsajátítása, a légzés és a mozgás összehangolása, az önmagunkra figyelés elsajátítása. A kezdeti zökkenők lassanként elsimulnak, mire mind erre ráeszmélsz addigra már nem is egy lépést tettél meg a jóga útján. A kezdő jógaóra többek között ehhez nyújt segítséget, El tud sajátítani mindazt a technikát, amely segít engedni a hétköznapi forgatag minden zsongását,amelyeket a mindennapjaidban tudsz alkalmazni pl. a stressz oldására,az ellazulásra.

Az óra menete a következő:

Elcsendesedés: Ez segíti a napi események körül forgó gondolataink elengedését, megérkezést a jelen pillanatba, az órai gyakorlásra való ráhangolódást.Lényegében egy rövid meditáció. Bemelegítés: Itt átmozgatjuk az egész testet, ügyelve a fokozatos terhelésre.

A bemelegítés a fizikai test átmozgatásán felül egyben egy kapcsolat felvétel saját magunkkal. Aktuális fizikai állapotunk tudatosítása. 

Előkészítés a jóga testtartásokhoz: A képességek és készségek fejlesztése (adott ízület vagy
izom, mire képes épen, pl. Meg van e az ízület természetes mozgásterjedelme, stabilitása,
az izom izomereje), mely egy-egy ászana (testgyakorlat) végrehajtásának feltétele. Ezek
nem csak jóga gyakorlatokat jelentenek, hanem tartásminta javító gyakorlatokat is. Az
órán való megjelenésük az éppen aktuális csoport fizikai állapotához igazodik.

Ászanák (testtartások) gyakorlása: A jóga kezdő gyakorlataival dolgozunk, amelyek összeállítása a csoportban jelenlévők aktuális fizikai és mentális állapotához igazodik. Itt már a jóga gyakorlataival dolgozunk. Javítjuk a testtartást, az elgyengült izmokat erősítjük, a megrövidült izmokat nyújtjuk. A légzés és a mozgás összhangját gyakoroljuk. Az órán a gyakorlatok kitartása, tehát statikus végzése mellett, dinamikus gyakorlást is végzünk. Amely azt jelenti, hogy összekapcsolunk néhány jóga gyakorlatot, és légzésszinkronnal egybekötve folyamatosan végezzük el őket. Az óra utolsó részében a relaxációt előkészítő gyakorlatok következnek.

Relaxáció: Az óra vezetett relaxációval zárul, amely így teszi egésszé és teljessé a gyakorlást. A gyakorlás által kiváltott hatások itt teljesednek ki. A test ellazul, megpihen, az idegrendszer töltődik.

A gyakorlatok jótékony hatásai a test egészére kiterjednek. Javítják a testtartást, erősíti a vázizomzatot, erőssé és rugalmassá teszik az izmokat, növelik az ízületek mozgásterjedelmét, segítik az emésztőszervek működését (tápanyag és oxigénellátását javítja), harmonizálják az idegrendszer működést.

A jóga gyakorlatain keresztül növeljük energiaszintünket, fejlesztjük önismeretünket, így lehetőségünk van változtatni a  számunkra stresszes helyzetekhez való hozzáállásunkon.

A fentieken kívül a jógának még számos jótékony hatását lehetne felsorolni, de a jóga felbecsülhetetlen értékét igazán a gyakorlás útján, a saját tapasztalatinkon keresztül értjük meg.



Komplex gerinctréning

A huzamosabb idejű ülés, a rögzült helytelen tartásminták a mozgásszegény életmód együttesen
megteremtik a feltételét a mozgásrendszeri problémák kialakulásának. Ahhoz, hogy mindennek elejét
vegyük, illetve kiújulását megelőzzük, valamint a velük járulékosan fellépő stresszt megtanuljuk kezelni, és
egy kis tudatosságot is sikerüljön csempészni a mindennapokba, célzott gyakorlatok szükségesek. A
mozgásrendszeri problémák megelőzésében és kezelésében oly mértékű szemléletváltás történt, amelyek
már nem lokális kezelésekben, hanem globális szemlélettel, az ember egészét tekintve fordulnak a
jelentkező tünetek és a megelőzés felé. A Komplex Gerinctréning éppen ezen gyakorlatokból tevődik össze,
és a megelőzésben tud neked segíteni.

Az óra elemei részletesen:

Fascia tréning:

  • Légzőgyakorlat – fizikai/testi és a mentális feszültségek csökkentése céljából (a jóga légzőgyakorlatát használjuk, amely a fascia tréning egyik eleme is egyben)
  • Testtudatosság, core tudatosítás lépésről lépésre
  • Különböző dinamikus mozgástok, amelyek több síkban és irányban fejlesztik a rugalmasságot
  • SMR hengerezés a fascia felfrissítéséért, megújításáért

NMPT- Természetes Mozgásminta Tréning:

  • Tartásminta korrekciója
  • Meggyengült ízmok erősítése, rövidült ízmok nyújtása
  • A rossz strukturává zsugorodott lágy részekkel és az idegrendszerbe beidegződőtt hibás minta
    korrekcióján együtt dolgozik
  • Az NMPT letisztult egyszerű gyakorlatrendszerében dolgzunk, amely precizitást és nagy
    odafigyelést igényel
    Az NMPT-ről bővebben ITT tudsz olvasni (ez egy link ami, amelyrre kattintva a weben átvisz a
    megfelelő cikkhez)
    A gyakorlatok pontos elsajátítása megkíván egy betanulási időt, mivel pontos, odafigyelő
    gyakorlat írányítással és manuális korrekcióval segítjük a gyakorlatok megértését és helyes
    kivitelezését.

A jóga csodálatos gyakorlatai kihagyhatattlanok az órából:

  • Légzőgyakorlatok:
    Légzésünk ugyan olyan minta, mint mozgásmintánk vagy járásunk mintázata. Testünk oxigénnel
    való ellátása mellett részt vesz helyes testtartásunk kialakításában, mozgásmintánk megtartásában.
    Alapesetben légzésünk könnyed hangtalan és feszültségmentes. Amint a könnyed harmónia
    megborul, alégzésminta torzul, ez fizikális és lelki állapotunkra is kihat, de fordítva is fizikális és lelki
    állapotunk a légzésünkre visszahat. Megfelelő technikája lényeges a stressz oldásában.
    a. Természetes/Spontán légzés megfigyelése
    b. Légzés testre gyakorolt hatásainak megfigyelése
    c. Stresszoldó légzés elsajátítása
  • Meditáció:
    Az elmében zajló folyamatok a testre is hatnak, így a rohanó gyakorlatok a mozgásban teljesen
    tükröződnek. A meditáció elvezet a belső csendesség kialakításához (a gondolatok elengedése),
    amely mindegy híd, amin áthaladva magunk mögött tudjuk hagyni a külvilágot, megtanuljuk az
    elme elcsendesítését. Könnyebb az óra gyakorlatain a figyelmet önmagunkon tartani, megérezni a
    test aktuális állapotát, a gyakorlat testre gyakorolt hatásait.
  • Relaxáció:
    Megpihenni, elengedni mindent és hagyni a testet a jóleső ellazulásba sülledni, van úgy hogy nem is
    olyan könnyű, hiszen a rohanás, az elménket érő rengetek információ, a tennivalók
    végeláthatattlannak tűnő sora, mind mind feszültséget és nyugtalanságot eredményez, amely
    testünkben is megmutatkozik. Éppen ezért fontos megtanulnunk az elengedést. Relaxált állapotban
    nem csak a test lazul el, hanem az idegrendszer is töltődik.

Az óra kis csoportos (max. 7-8 fő) a megfelelő minőségű gyakorlást segítve. A felsorolt technikák
alkalmazása az aktuális csoport fizikai és mentális állapotának a figyelembevételével történik!

A Komplex Gerinctréning a mozgásrendszeri problémák megelőzésében, illetve ismételt
megjelenésének elkerülésében tud segíteni!

SZERETNÉM FELHÍVNI A FIGYELMED A KÖVETKEZŐKRE:

  • Akut/fennálló mozgásszervi probléma esetén a megfelelő szakember felkeresése szükséges!
  • A tartós eredmény eléréséhez az egyén aktív részvétele elengedhetettlen (rendszeres
    gyakorlás, de akár életmódváltásra is szükség lehet!)



Egyéni gerinctréning

Az egyéni órán az oktató figyelme teljes egészében a tiéd, így a gyakorlatok végrehajtása, az azokon való végrehajtást segítő módosítások (pl. izületek védelme a gyakorlás során) és ezek okának megértése szintén rész az órának.
Első alkalommal egy álloptfelmérés történik, melynek segítségével és természetesen veled, hogy Te mit szeretnél elérni egy cél kialakítása történik. Az elkövetkezendő órákon ezen cél felé haladunk, melynek útja és sikere nem csak a gyakorlatokon, hanem rajtad is múlik! Azért lényeges ezt megérteni, mivel egy mozgásredszeri probléma kialakulásának oka az életmódhoz kötődik, vagyis az esetek jó részében jellemzően több tényezőből áll fenn egyszerre a megjelenő tünet (pl. ülő életmód, mozgáshiány, stressz, fanatikus sportolás). így, a megelőzésben is lényeges az aktív részvételed! Ez azt jelenti, hogy a gyakorlatokat nem csak az órán szükséges végezni, hanem a mindennapi életviteledbe is beiktatni. Ennek megfelelően mindig otthon végzendő gyakorlatok is adok számodra.
Az első alkalom 90 perces az állapotfelmérés, és a kikérdezés miatt! Természetesen ezen az órán is gyakorlunk! Minden további óra 60 perces. Itt az óra elején a feladott gyakorlatok (házi feladat) elvégzése és tapasztalatait kérdezem meg, valamint a te aktuális állapotodat. Ezek lesznek az alapjai az órának. Ezt követően a továbbiakban gyakorlunk.

Szeretném felhívni a figyelmed!:
A komplex gerinctréning a megelőzésben tud a segítségedre lenni!
Minden akut, éppen fenálló mozgásszervi probléma erős éles fájdalom, lábbasugárző zsibbadós fájdalom esetén a megfelelő szakember felkeresése ajánlott!
Nem helyettesíti sem az orvost sem a gyógytornászt!



Egyéni jógaóra

A személyes gyakorlás felépítéséhez, első alkalommal egy beszélgetés, ismerkedés is része,
így részedre egy ideális óra összeállítására van lehetőség. E beszélgetés keretében tudunk
irányt adni a gyakorlásnak és megfogalmazodik az, hogy mi az, amit szeretnél a jóga
gyakorlásával elérni.
Az óra hátralévő részében a gyakorlásé a fő szerep, a fent leírtak alapján. A gyakorlás során
aktuális fizikai és mentális állapotod figyelembevétele is megtörténik, így előfordulhat, hogy
a gyakorlatok módosulnak!
A fizikai gyakorlatok végzése során az alapvető képességeid (az adott izom, vagy ízülete mire
képes az adott pillanatban) és készségeid (az adott képességeiddel hogyan és milyen
gyakorlatot tudsz végrehajtani) felmérése is megtörténik!

Az egyéni óra egyszemélyes jelenlét révén nagyobb figyelmet jelent részedre, hiszen az
oktató figyelme csak rád összpontosul.
Az első alkalom 90 perces, minden további óra 60 perces.

Szeretném felhívni a figyelmed!
A foglalkozás nem helyettesíti az orvost!
Fennáló egészségügyi probléma esetén orvos felkeresése ajánlott!